Există mai multe tipuri de chatboți pe care îi putem instala în site sau conecta la conturile social media și de multe ori, avem nevoie de o combinație de roboți pentru a ajunge la rezultatul dorit
Chatbot de suport (Întrebări Frecvente)
Un vizitator ajunge pe site-ul tău după ce l-a găsit pe Google în 0.25 secunde. Când a ajuns pe site, îi poate lua mai mult să găsească ceea ce îl interesează decât i-a luat să găsească site-ul pe Google
În acest caz, poți folosi un chatbot care îi va pune la dispoziție răspunsuri pentru cele mai frecvente întrebări și îl poate redirecționa rapid către subcategorii și pagini dacă site-ul este complex
La nevoie, client-ul poate fi redirecționat către factorul uman în timp real
Chatbot pentru eCommerce (magazine online)
Vizitatorii unui magazin online de cele mai multe ori vizualizează oferta site-ului și-l părăsesc fără a plasa o comandă
Un chatbot va îmbunătăți cu ușurință rata de conversie a cumpărătorilor. De exemplu când un vizitator petrece un anumit timp pe pagina de produs, robot-ul poate lansa un chat automat ce-l va întreba dacă dorește un cupon de discount pentru a-i influența decizia de cumpărare
Robotul îi poate oferi de asemenea suport pentru plasarea comenzii, produse alternative, video, foto, etc. toate pentru a încuraja vizitatorul să placeze o comandă
Chatbot pentru programări online
Să presupunem că ești un agent imobiliar sau poate un frizer. Care sunt șansele să primești apeluri / email-uri atunci când ești ocupat și nu poți răspunde?
Foarte mari! Aceste situații vor afecta direct rata ta de productivitate
Un chatbot instalat pe site-ul tau, poate acționa ca un asistent personal și va procesa programări în timp în care ești ocupat
Acest tip de robot poate fi folosit pentru multe domenii de activitate precum: agenți imobiliari, companii de turism, hair stylists, avocați, mecanici auto, doctori, închirieri auto, asigurări, etc.
Chatbot pentru generare potențiali clienți
Clienții pot acționa citind mesajele de pe siteul tău sau nu. Majoritatea vor parasi siteul fără a se abona sau cumpăra ceva
Având instalat un chatbot pe site și fiind setat spre a oferi "ceva de valoare" în schimbul adresei de email sau a numărului de telefon, poți asigura un curs continuu de date de contact ce pot fi folosite în campaniile de email atunci cand lansezi un nou produs, serviciu, job sau ofertă specială
Colectează aceste informații zi și noapte după care vei putea exploata datele colectate cu doar câteva clickuri
Chatbot de training
Acest tip de chatbot poate ajuta vizitatorii să înțeleagă cum funcționează produsul / serviciul tău sau pur și simplu să înțeleagă cum să folosească site-ul.
Instalarea unui astfel de chatbot pe site va adăuga valoare calității serviciilor tale, va reduce semnificativ numarul de întrebări repetative despre produse/servicii și vei putea oferi clienților tăi informațiile de care au nevoie în format text, imagine, video și audio.